Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Η Χρυσή Αυγή στο Ξηρόμερο...

...και μια σύνδεση με την αρχαία Ουγκαρίτ...

Θα έχετε πληροφορηθεί ότι στο νομό μας υπαρχουν δημοσιεύματα για εμφάνιση, για πρώτη φορά, εκλογικής επιρροής των ακροδεξιών της Χρυσής Αυγής.Αυτό συνέβη ταυτόχρονα με τη μηδαμινή επιρροή των αντιστοίχων του ΛΑΟΣ αλλά και παράλληλα με την μικρή επιρροή των απέναντι χώρων της ευρύτερης Αριστεράς.Σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε γνωστός επικεφαλής της οργάνωσης-κόμματος, το περιφερειακό ψηφοδέλτιο των ακροδεξιών στο νομό κατέγραψε για πρώτη φορά ποσοστό κοντά στο 3%,ενώ στο εκλογικό τμήμα των Βλυζιανών ήρθε πρώτο σε ψήφους.Στο ίδιο δελτίο μάλιστα γίνεται λόγος για άνοδο της τάξης του..700% αλλά μην το πάρετε και τοις μετρητοίς γιατί αν μαζευτούμε πέντε άνθρωποι και μετά μαζευτούμε 30 έχουμε σημειώσει αύξηση...μαζέματος 500%.
Σε κάθε περίπτωση όμως εδώ έχουμε ένα θέμα.Και το θέμα ειδικά σε ότι αφορά την εκλογική συμπεριφορά στο Ξηρόμερο χρειάζεται μια ανάλυση.
Θα έχετε ακούσει για τη σύσταση του εκλογικού σώματος σε αυτές τις περιοχές όπως θα έχετε ακούσει και φοβερές καταγγελίες για το πως διεξήχθησαν οι εκλογές τώρα, πρόσφατα.Το ότι σε ένα εκλογικό τμήμα κάποιος αξιωματικός ή απόστρατος μπορεί να έψησε και 30 οικογένειες να ψηφίσουν Χρυσή Αυγή δεν λέει και πολλά.Το οτι όμως κάποιες περιοχές είναι έτοιμες ανά πάσα στιγμή να ψηφίσουν ολοκληρωτισμούς επίσης δεν αμφισβητείται.
Θα μπορούσε δηλαδή κανείς να εξηγήσει πολιτικά γιατί κάποιος Πατρινός που μένει δίπλα στους καταυλισμούς των διερχόμενων μεταναστών, να παρασυρθεί από τη ρητορική των ακροδεξιών.Παρολα ταύτα οι συγκεκριμένοι δεν έδειξαν καμιά φοβερή άνοδο επιρροής ούτε στις πιο προβληματικές περιοχές της περιφέρειας. Οπότε το ερώτημα παραμένει:Γιατί στο νομό μας(χωρίς να υπερεκτιμάται κιόλας αυτό το 3%)και γιατί στο Ξηρόμερο ειδικά.
Εχω ξαναγράψει ότι ευτυχώς για όλους η ελληνική ακροδεξιά είναι περισσότερο μια υιοθέτηση μιας συμπεριφοράς παρά μια ιδεολογία που μπορεί να διασπαρεί και να βρει έδαφος.Οι λόγοι δηλαδή της ανόδου της στον Αγιο Παντελεήμονα είναι εξηγήσιμοι με το θυμικό όσων ζουν εκεί,αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν ρεπορτάζ σοβαρών δημοσιογράφων που καταγράφουν σύμπραξη Ελληνων και Αλβανών στο θέμα των Ασιατων προσφύγων που συγκεντρώνονται εκεί χωρίς καν να θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα.Δηλαδή,υπαρχουν στοιχεια ότι οι φασίστες που ευδοκιμούν στην περιοχή συνεργάζονται με εξίσου φασίστες Αλβανούς που ζουν χρόνια εκεί για να φύγουν οι...πιο ξένοι.Δεν ήταν πάντα έτσι βέβαια,αφήστε που το γεγονός αυτό δε συμβαίνει μόνο εκεί.Όμως ιδεολογικό υπόβαθρο δεν υπάρχει.
Η ακροδεξιά στην Ελλάδα αν εξαιρέσεις κάτι τραμπουκους και κάτι οργανωμένους οπαδούς ακροβατεί στη γελοιότητα,χωρίς σοβαρή ηγεσία και με θεωρίες που φτάνουν τους...εξωγήινους και τον παγκόσμιο πολιτισμό των Ελλήνων!Τα φαινόμενα στυλ Ξηρομέρου ή Καλαμάτας περισσότερο είναι η τάση του "εδώ εμείς είμαστε πολύ δεξιοί" παρά είναι κάποια συνειδητοποιημένη πολιτική έκφραση.Τα καλά νέα όμως τελειώνουν εδώ.Γιατί υπάρχουν και κακά νέα.
Η απουσία οργανωμένης πολιτείας και η αρνητικοτητα μεγάλης μάζας Ελληνων ακόμη και στο αν χρειάζεται καν η δημοκρατία(αυτό στη χώρα μας καλλιεργείται κυρίως από την άκρα Αριστερά σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη),είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.Πολύ άνθρωποι που δεν έχουν κακές προθέσεις αύριο-μεθαύριο μπορεί να παρασυρθούν από κάποιον χαρισματικό ενός ακραίου χώρου γιατί απλά το κράτος δεν μπορεί να εμπνεύσει και η Παιδεία δεν μαθαίνει τίποτε σε κανένα. Να φέρω ένα προκλητικό παράδειγμα έτσι για να τσαντιστούν και κάποιοι.Τι ακριβώς χαρακτηρίζει ένα φασίστα;Πρώτον θεωρει ότι η φυλή του είναι ανώτερη των άλλων,μετά είναι επιθετικός ή αμυντικός με βάση μόνο τη φυλή του και το βασικότερο αρνείται να επιμειχθεί με άλλες φυλές.Ε, στην Ελλάδα, έτσι όπως τα έχουμε καταφέρει, τα παραπάνω χαρακτηριστικά τα διαθέτουν εξίσου οι φασίστες αλλά και οι Τσιγγάνοι!Ή μήπως κάνω κάποιο λάθος;Το ποιος φταίει είναι άλλο θέμα,όμως σήμερα το 2010 εκεί βρισκόμαστε...Από την ανεπάρκεια των θεσμών και από αγραμματοσύνη.
Εν κατακλείδι και πρέπει και δεν πρέπει να ανησυχούμε.Πρέπει όμως να μην αφήνουμε περιθώριο να ευδοκιμήσουν οι ολοκληρωτισμοί.Και αυτό δεν γίνεται με το να λέμε μόνο "κρίμα ο ένας και κρίμα ο άλλος"...Πρέπει να μπουν όρια και κίνητρα ώστε κανένας να μην βγάζει το παιδί του για ζητιανιά,κανένας να μη ζει σαν παράσιτο και κανένας να μην επιβάλλει την τάξη όπως αυτός θέλει.Στο σημείο αυτό έχω και την μεγάλη μου διαφωνία με τους περισσότερο αριστερούς από μένα:Δεν πιστεύω ότι ο άνθρωπος είναι κατά βάση καλός.Πιστεύω ότι εποφθαλμιά,ότι του τρέχουν τα σάλια για ότι κατέχει ο άλλος και αυτό δε σταμάτησε ούτε όταν τα προϊόντα δεν τα κατείχε κανείς...Άλλωστε η πιο αγαπημένη μου ιστορία αφορά την Ουγκαρίτ, την θρυλική πόλη της Χαναάν που υπήρξε πρότυπο οργάνωσης,πολυπολιτισμού και επιρροής για όλους τους μεταγενέστερους λαούς.Η Ουγκαρίτ λοιπόν στο απόγειο της ακμής της και αφού είχε συνέλθει και από ενα μεγάλο σεισμό έγινε ένας έρημος τόπος γιατί έτσι το θέλησαν οι Λαοί της Θάλασσας.Λαοί ετερόκλητοι,πειρατικοί, που ακόμα και σήμερα υπάρχει διαμάχη για το ποιοι τους αποτελούσαν(οι αρχαίοι Αιγύπτιοι τους είχαν πολεμήσει και τους ονόμαζαν...ξένους!)μέσα σε λίγα χρόνια εξαφάνισαν από το χάρτη τον πολιτισμό που έλαμπε για χιλιετίες.Και εξαφάνισαν την Ουγκαρίτ μαζί με τον πρώτο πολιτισμό των Χετταίων,μαζί με τους πρώτους Κύπριους αλλά ίσως και μαζί με τις Μυκήνες...Γιατί;Καλή ερώτηση.Η πιθανότερη απάντηση δυστυχώς είναι γιατί ΕΤΣΙ!Γιατί ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ!