ΣΗΜ:Οταν απέτυχαν και αυτά που προτείνει αυτή η έρευνα αποφασίτηκε ότι έπρεπε να υπάρξουν μέτρα απαγόρευσης σε χώρους συνάθροισης...
Η Παγκόσμιος Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ) ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θεωρεί το κάπνισμα μια μεταδοτική ασθένεια που σκοτώνει.
Κάθε χρόνο το κάπνισμα σκοτώνει 4,2 εκατομμύρια ανθρώπους. Μεταδίδεται δηλώνει η ΠΟΥ, δια μέσου της διαφήμισης, της προώθησης των προϊόντων και της χρηματοδότησης εκστρατειών που στόχο έχουν να προσελκύσουν στο κάπνισμα νέους και μη νέους ανθρώπους, με κάθε δυνατό φανερό και μη φανερό τρόπο.
Για τα επόμενα 20 χρόνια έχει υπολογισθεί από την ΠΟΥ ότι θα πεθάνουν από την ασθένεια του καπνίσματος 150 εκατομμύρια άνθρωποι. Το 70% των θανάτων αυτών θα συμβούν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Στον αιώνα που ζούμε θα πεθάνουν από το κάπνισμα 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι στην Κίνα, υπάρχουν σήμερα 300 εκατομμύρια άτομα αρσενικού φύλου ηλικίας από 0 έως 29 ετών. Από αυτούς τα 100 εκατομμύρια, δηλαδή το ένα τρίτο θα σκοτωθούν, δηλώνει η ΠΟΥ, από το κάπνισμα.
Η ΠΟΥ απεύθυνε ταυτόχρονα έκκληση για επείγουσα δράση εκ μέρους των κυβερνήσεων και των νομοθετικών σωμάτων παντού στο κόσμο για να λάβουν άμεσα μέτρα εναντίον της διαφήμισης για τα τσιγάρα και άλλα παράγωγα του καπνού με στόχο την προστασία της υγείας των νέων και των ηλικιωμένων, τόσο αυτών που καπνίζουν όσο και αυτών που δεν καπνίζουν.Η ΠΟΥ καλεί τις αρχές του κάθε κράτους να παραμένουν σε συνεχή επαγρύπνηση. Δηλώνει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην βιομηχανία του καπνού έχουν συσπειρωθεί και έχουν συντονισμένα αρχίσει μια παγκόσμια εκστρατεία δημοσίων σχέσεων για να προσελκύσουν τις κυβερνήσεις και να καταφέρουν να τις πείσουν να μην προωθήσουν αυστηρές νομοθεσίες εναντίον της προώθησης και διαφήμισης των προϊόντων του καπνού. |
Η ΠΟΥ δηλώνει κατηγορηματικά ότι οι στρατηγικές αυτού του τύπου έχουν αποτύχει διότι δοκιμάστηκαν και παλαιότερα.
Εκείνο το οποίο πραγματικά μπορεί να βοηθήσει επισημαίνει περαιτέρω η ΠΟΥ, είναι μια ολοκληρωτική απαγόρευση των διαφημίσεων και η αύξηση της τιμής των τσιγάρων και άλλων προϊόντων του καπνού. Η εφαρμογή των μέτρων αυτών έχει μετρήσιμα και διαρκή αποτελέσματα με μείωση της χρήσης του καπνού και των προϊόντων του.
Η θεωρία που προωθούν οι εταιρείες καπνού είναι ότι με δική τους θεληματική πρωτοβουλία μπορούν να προστατεύσουν τα παιδιά από τις διαφημίσεις οι οποίες απευθύνονται στους ενήλικες. Η στρατηγική αυτή ήδη εφαρμόστηκε παλαιότερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η στρατηγική απέτυχε, οι εταιρείες το γνωρίζουν και δεν υπάρχει οποιοσδήποτε λόγος που να συνηγορεί ότι μια τέτοια στρατηγική θα πετύχει σε άλλες χώρες του κόσμου.
Η ΠΟΥ δηλώνει περαιτέρω ότι διαπιστώνεται με ανησυχία ότι η συχνότητα καπνίσματος μεταξύ των νέων αυξάνεται παγκοσμίως. Γι' αυτό χρειάζονται αυστηρά νομοθετικά μέτρα που να απαγορεύουν τη διαφήμιση του καπνού τόσο στο ραδιόφωνο, στο ιντερνετ και στην τηλεόραση.
Τον Μάιο του 2001, στο Παγκόσμιο Συνέδριο Υγείας όπου λαμβάνουν μέρος όλα τα κράτη μέλη της ΠΟΥ, εγκρίθηκε ψήφισμα το οποίο απαιτεί όπως όλα τα κράτη μέλη να ενημερώνονται άμεσα για όλες τις φανερές και μη φανερές ενέργειες των εταιρειών καπνού για την προώθηση χρηματοδοτήσεων και των διαφημιστικών τους εκστρατειών για τα τσιγάρα και άλλα ανάλογα προϊόντα.
Συμπερασματικά θα τονίσουμε ότι με βάση την ανακοίνωση αυτή και τα δεδομένα που ήδη είναι γνωστά, επιβεβαιώνεται ότι η μεταδοτική ασθένεια του καπνίσματος είναι μια πραγματική μάστιγα για την ανθρωπότητα, με φοβερό δυναμικό εξόντωσης μεγάλων μαζών των πληθυσμών.
Επιβάλλεται αυστηρή επαγρύπνηση και λήψη μέτρων όπως συστήνονται από την ΠΟΥ και άλλους έγκυρους διεθνείς οργανισμούς και επιστημονικά σώματα.